perjantai 30. tammikuuta 2015

Vanhat muistot mieleen - "kärryjen vedon opettelua"

Otsikko saattaa hämätä monia, mutta jos en aikaisemmin ole kertonut, minulla on myös jonkin verran taustaa ravihevosista ja omistin poniravikortin ja pari starttiakin minulla on shetlanninponilla takana, jota treenasin useammin viikossa (toki ratsastuksen lisäksi) , silloin kun olin ravinuorissa. Tämän jälkeen on tullut ajeltua hevosella jos toisellakin, muunmuassa kun vuokrasin ja kilpailin ruunalla Sunshine, kävin siellä eri hevosilla välillä ajamassa. Satunnaisesti kävin myös ratsastuskouluakoina ajamassa ratsastuskoulun omistajan hevosella.

Todistusaineistoa sukupostista! Kyllä, se olen minä.. 11-vuotias Heta


Nyt itse asiaan, pääsin muistelemaan tänään pitkästä aikaa valjastusta, kun lupauduin kaveriani auttamaan hänen 3v suomenhevosoriin opettamisessa kärryjen eteen. Neuvoin siis hieman valjastusta ja olin taluttajana oriille, kun se sai rauhallisesti vetää kärryjä. Oli muute oikein mallioppilas!! Okei kyllä se muutaman keran häkeltyi, kun aisat osui kylkeen kääntyessä, mutta parin kerran jälkeen olikin kuin "vanha tekijä".. Eikä tämä jää viimeiseksi kerraksi, vaan olen jatkossakin mukana opettamassa tätä rastsun alkua myös kärryhommiin!

Ps. Oli muuten kivaa pitkästä aikaa, vaikka en itse ajanutkaan! Joku noissa nuorissa vetää puoleensa!

Ennen valjastusta

Vielä kaupailen teiltä lukijoilta kysymyksiä, joten antakaa palaa!

3 kommenttia:

  1. Aika ihana pikku-Heta :D

    VastaaPoista
  2. Miks hyppäät usein vaan jotai suoraa linjaa etkä ratoja tai vaihtelevia teitä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt ei olla muutenkaan paljoakaan hypätty, eikä kyllä kisattukkaan.. Ollaan pidetty helppona ja kivana hommana nyt hyppääminen..Muutenkaan jumppasarjoista jne, ei koskaan haittaa ole. Mutta kun katsot tarkemmin, niin kyllä siellä niitä ratoja ja vaihtelevia teitäkin on..

      Poista