torstai 16. tammikuuta 2014

olkapäät + fysioterapia + satula

Niinkuin mainitsinkin, kävin tiistaina fysioterapeutilla. Huomenna olen menossa uudestaan, Silloin saan henk koht treeni ohjeet, venyttelyohjeet ja minua myös hieman käsitellään siellä.

Tiistaina kävin niin, etten pariin päivään ollut ratsastanut. Saas nähdä mitä huomenna sanotaan, kun on takana treenipäiviä. Sekä lihaskuntoa, että ratsastusta. Olen kyllä venytellyt, mutta kipeätä tekee. Ai miksi?

En ole saanut koulusatulaamme myytyä, joten jos jollain kiinnostusta niin vinkatkaa. merkki Knights Lady hawk 17". Siistissä kunnossa, vaihtokaarella. vastinhihnatkin ehjät. Meille aavistuksen liian pitkä satula.


*Väljät olkapäät, jonka seurauksena, kun olen hiemankin väärissä asennoissa urheillut yms, ne ovat ylirasittuneet. Samoin olkapään seudulla jänteet.

*Useissa lihaksissani olkapään seudulla on pinnettä. Sen tarkemmin en tiedä, mitä edes meinaa, mutta kuvittelisin, että ovat siis ERITTÄIN jumissa.

*Myös kaularankani on työntynyt eteenpäin, eli vaikuttaa ryhtiin ja rasittaa enemmän olkapäiden seutua.

*Selkäni ei kierry tarpeeksi, eikä samoin pää käänny ja taivu tarpeeksi.

Tuntuu, että sitä on ihan vammainen! hahah.. Mutta eiköhän sitä tästä lähin saa noihin apua.

Ratsastaa minun pitäisi ns. yliryhdissä, eli olkapäät takana, puristaen lapoja yhteen-alas, mutta tällähetkellä en jaksa pitää olkapäitäni edes ilman ratsastusta kauaa takana, joten tässä tulee olemaan hommaa. Kun ratsastan "väärässä" asennossa, se kokoajan vain rasittaa lisää.

Kuitenkin nyt gramaanien avulla olen saanut tosi hyviä treenejä Seban kanssa aikaiseksi ja neiti onkin ollut super. Gramaanit olivat tänäänkin vaan mukana roikkumassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti